Pagina's

donderdag 19 september 2013

Chocolade browniekoekjes















Dit zijn echt mijn favoriete koekjes. Ik heb de koekjes al ontelbare keren gemaakt, maar toch ben ik ze nog steeds niet beu. Deze keer was het al even geleden dat ik ze had gemaakt, maar het leek me leuk om het recept met jullie te delen. Daarom besloot ik ze nog eens te maken.
Ik hoop dat jullie ze ook zo lekker vinden.


Ingredi├źnten:
-85g cacaopoeder
- 400g suiker
- 125ml plantaardige olie
- 2 eieren
- 2 tl vanille-extract
- 250g bloem
- 2 tl bakpoeder
- 1/2 tl zout



Bereiding:
  1. In een middelgrote kom cacao, suiker en plantaardige olie vermengen. De eieren 1 voor 1 erdoor kloppen en vervolgens de vanille toevoegen. Bloem, bakpoeder en zout vermengen en door de cacaomix roeren. Het deeg afdekken en minstens 4u in de koelkast bewaren.
  2. De oven voorverwarmen op 180°C. Bekleed de bakplaat nu met bakpapier. Rol het deeg tot balletjes van 2,5 cm en leg op de bakplaat.
  3. Ongeveer 15 min. in de voorverwarmde oven bakken. Eventjes op de bakplaat laten liggen alvorens op een rooster af te laten koelen.